lördag 8 september 2012


Lördag, äntligen.

Jag vet inte vad det är med att vara i skolan som gör att man blir så sjukt trött. Nu har ju dessutom Kana här också, inte för att hon är ansträngande, men man känner ju pressen att fixa så att hon har det trevligt medan hon är här. Samtidigt som man ska orka vara fokuserad i skolan och inte tänka så mycket på andra saker. Vilket inte har gått så bra den här veckan. Känns som att jag har spenderat 90% av tiden i skolan med att titta in i väggen, dagdrömma, skissa mönster till Julias klänning eller hitta på andra mönster. Rutiga papper är så otroligt inspirerande av någon anledning.

Så igår,
Jag tog med Kana till skolan och nu vet alla ettor att jag pratar japanska. Keuwl. Jag tycker inte att det är så creddigt egentligen.
Hedda, Kana, Linnèa och jag möttes upp och gick och fikade innan bion. Måste slå ett slag för Cnema. Jag tänker aldrig mer gå till Filmstaden om jag inte måste. Så otroligt rent, snyggt och mysigt i allmänhet. Sen är det ju alltid trevligt att de visar lite underliga filmer.
Vi såg alltså Cosmopolis;




och jag måste säga att jag älskade den, och dessutom fått en ENORM respekt för Robert Pattinson. Jag är så dålig på att övertyga folk om att filmer eller böcker är bra. Men den här är bra. Den var litelite som Fight Club eftersom att den var extremt samhällskritisk utan att vara hipster-in-your-face-jag-hatar-kapitalism. Den är dock verkligen inte för alla, men det är ju inga bra filmer.

Det som hände sen är lite läskigt, beware. Vi gick till Söder Tull för att lämna av Kana vid bussen innan vi drog ut. Precis när hennes buss gått hör vi hur någon skjuter längre ner på gatan. Vad är det som händer med den här stan? Vi stack illa kvickt. (Såg en råtta också, precis innan.)

Extremt uppskakade som vi var kände vi att starköl var på sin plats så det blev Världens Bar. Shit. Förutom den lilla incidenten med skjutningen var det en väldigt lyckad kväll.

ÖL. OCH EN CIDER.

2 kommentarer:

  1. Dessa jävla skottlossningar alltså... skrämmer bort våra japaner!

    SvaraRadera
  2. Jag går inte heller till filmstaden sen jag upptäckte Cnema. Billigare (om man visar LiU-kort i alla fall, större, finare och awesomeigare i allmänhet.

    SvaraRadera