fredag 21 september 2012


Jaa du Julia, det blev visst inget igår sen ändå..

<-Gul osv. Hittade en awesome jacka här hos mormor som är både ful och snygg på samma gång. Fixar en bättre bild när jag kommer hem till kameran.

Idag har jag klarat av all shopping som inte blev avklarad i onsdags. Inklusive att träffa min klass på Naturhistoriska, gå på Cosmonova och sen luncha med dem. Vilket innebar att jag gick Gamla Stan-Subway på Malmskillnadsgatan-Gallerian-Topshop-Weekdays-stora H&M-Zara-H&M igen-Gallerian igen-ett annat H&M-NK-Urban Outfitters.

Standardrundan helt enkelt. Det som inte var så standard var att jag gick i mina Litas. Mina fötter mår helt ok, så jag antar att de börjar bli ordentligt ingådda (wtford) och att mina fötter börjar vänja sig. Fast när jag kom ner till Stureplan började det bli lite lätt jobbigt, men då hade jag väl gått runt en mil eller något så jag antar att det var rätt ok att ha lite ont i fötterna. Dessutom ramlade jag inte en enda gång! Håhåhå~ Vill man så går det, helt enkelt.

Jag hade haft betydligt mindre ont i fötterna om H&M hade kunnat sluta vara dryga bastarder och faktiskt ha den rosa flufftröjan någonstans. Den som Lana Del Rey har på sig i den nya kampanjen alltså. Jag är inte ens säker på att jag vill ha den, men jag vill peta på den. Jag vet att den sortens rosa inte riktigt är min färg, men jag får fan ett OCDanfall på att jag inte hittar den. Varför gör de reklam för den överallt om de inte ens har den? ARGH. (Nu hittade jag den på hemsidan. OKdå den var rätt ful. Antar att det bara är Lana som är jävligt snygg.)


Jag blev så arg att jag inte ens köpte en kavaj.
Och de hade hundra spänn rabatt på alla kavajer.
Och jag har ändå spanat in den rätt fula brunrutiga kavajen ett tag.

En annan stor besvikelse var Topshop. 20% på allt för studenter, och så hittar man ingenting. Eller inget som kändes värt att köpa, och jag var inte på köpa-saker-bara-för-att-humör. Inte på Urban Outfitters heller för den delen, men det hade väl mer att göra med att jag inte riktigt kände för att lägga alla mina kvarvarande pengar på typ ett plagg.

Men jag kom inte hem tomhänt ändå, som ni ser. Ett fint och väldigt tungt halsband på Zara som matchar mitt armband med fjädrar/löv/whatnot som jag köpte förut.
Sen har jag ju varit på jakt efter ett par skinn/mockahandskar väldigt länge, och nu hittade jag ett par på Weekdays. Ful bild osv, men handskarna är väldigt fina :3

Sen fikade jag och Aurora i Norrtälje och pratade om våra respektive utbytesår. Hon var i USA samtidigt som jag var i Japan. Jag tror att det var första gången vi träffades på över sju år, och det var väldigt trevligt att ta igen lite förlorad tid. Det går inte att komma ifrån att det finns vissa saker som man bara kan prata om med andra utbytesstudenter.

Hann dessutom sitta och chilla ett tag hos Maria innan hon drog ut och jag gick hem till mormor igen och blev gödd.

Päusss~



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar