söndag 2 september 2012

Jag har varit jävligt produktiv den här helgen.
Det svarta är nog snyggast, pärlorna är typ lite vridna...
Skämt åsido så har jag iallafall hunnit tillverka lite armband, gratulera ett födelsedagsbarn, klappa angorakaniner, se två Batmanfilmer och dessutom Taken.
Shit asså, de valde verkligen fel tjej att kidnappa. Liam Neeson var verkligen inte glad. Inget slår att kolla på våldsfilmer när man är sjuk. Man blir så glad på något sätt..

Så till dagens störningsmoment; felaktiv användning av de/dem. Argh. Jag har en lärare som gör det hela tiden. När hon skriver på tavlan. IMO har lärare ett ansvar gentemot sina elever att mata dem med korrekt svenska, även om de inte är svensklärare. Kom igen, så svårt är det inte.
Bäst/värst var ändå idag, när någon random på min facebook-wall skulle vara fin och ge sig på att använda "dem" istället för "dom", och satte in det där det skulle varit "de".*gråter blod*.
Jag stör mig helt enkelt för mycket för mitt eget bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar