onsdag 19 september 2012


Fint väder i Stockholm idag. Vi gick säkert två mil runt stan och hann med både Stadshuset och Nobelmuséet.
Vi gick en sväng förbi Stureplan för att titta på arkitekturen och gå in en sväng på Urban Outfitters, en av mina gamla favoritaffärer. Åh så mycket fint de har.. nästa gång så. Hittade lite random smink osv på H&M istället, och ett par superfina skinn och mockahandskar på Weekday. Som jag ju självklart inte köpte OTL.
Sen blev jag ju som vanligt väldigt upprörd över att nivån på gatumodet i Norrköping är så hiskeligt låg. Man blir lätt hemmablind, men varje gång man åker bort så blir det rätt tydligt. Det var väldigt skönt med en dag på stan där man slapp se folk i mjukisbyxor.
Inte så att man måste följa modet eller inte får ha dåliga dagar, men kom igen. Man skäms ju. Eller så är det bara jag som tycker om att störa mig på saker. Det roliga med Norrköping är ju att det är dåligt både att sticka ut med en helt unik stil och att vara perfekt moderiktigt klädd. Jaja.

2 kommentarer:

  1. Fuck what they say. Man ska klä sig ordentligt när man går ut. Mysbyxor borde göras helt olagliga, endast på grund av den medfödda risken att man någon gång kan råka ha dem på sig utomhus.

    Det är pinsamt hur fult folk klär sig här. Like they say, det är som om ingen i Norrköping har någon spegel hemma.

    SvaraRadera
    Svar
    1. jaa, alltså mycket kan jag stå ut med, men inte mjukisbyxor på allmän plats! D:
      Så sant, så sant.

      Radera