onsdag 5 september 2012

I morse var jag på Trafikverkets Don't Drink and Drive-föreläsning. Inget ont om den, men någonting kom upp som är så otroligt typiskt för skolan, eller vilken organisation som helst som jobbar med ungdomar. Vi satt där och lyssnade på de uppenbara nackdelarna med att köra onykter, åka med någon som är onykter osv och tänker att det här är ju vettigt. Sen kommer den flitigt använda frasen "Ni ungdomar tror att ni är odödliga" upp. Någonstans där blir jag alldeles trött och tappar 90% av intresset för det som sägs. Jag är så trött på folk som utgår ifrån att unga människor är helt verklighetsdistanserade.
Det måste vara sällsynt med en person som inte upplevt ett dödsfall inom den närmsta släkten eller hos någon i sin omgivning. Självklart är man medveten om sin egen dödlighet. Vad tror de egentligen?
Man blir så arg! 

Annars är dagens random att jag känt vattenpipelukt lite varstans där jag varit idag. Matsalen, hissen, Ebers aula osv. What? 

3 kommentarer:

  1. Vänta tills de där idiotiska frågorna i teorin, som handlar om att unga killar är alldeles inkapabla till att bedöma huruvida de ska köra i 180 i en rondell baklänges eller inte.

    SvaraRadera
  2. Om jag var en ung kille så skulle jag bli så provocerad att jag gick och gjorde just det.

    SvaraRadera