måndag 1 oktober 2012

Kulturnatten

Herp-a-derp.
Kulturnatten, aka enda gången det händer något i Norrköping, är over and done för detta år.
Hyllningar till NKPGstyle, både huvudeventet och efterfesten, Hemslöjden (alltid<3), Crazy Pictures, lunchen hos Isac och allt annat man kunde göra som vi inte gjorde! Och allt vi gjorde som jag inte kommer ihåg nu.
NKPGstyle var som en vanlig second-hand fast deluxe. Ration Skitfula saker/Awesome saker var alltså ca 90/10 istället för 98/2. Nya skor, skjorta, klänning, kavaj och en ring för typ tre hundra riksdaler!
Efterfesten var väl trevlig, även om musiken var halvbra och väldigt svårdansad. Grejen med musiken var att det var dansremixer på bra låtar (the Knife, Miike Snow etc). Och jag gillar ju inte när man remixar låtar som är bra redan innan. Eller jag gjorde det inte mitt i natten i lördags iallafall. Hm. Men det var inga jobbiga fjortisar, även om det var fullt av indiekids och hipsters som hookade upp med varandra.
Mindre kul var det att gå hem till Lindö klockan halv fyra på morgonen i jättehöga skor D: Men nåja.
Kulturnatten får åtta av tio .. mandelbiskvier? i betyg. Minus för dåligt väder och icke-samarbetsvilliga bussar. Plus för allt annat och en sweet förfest hos MOI!


Lite skum, lite fin, kostade tio spänn så I have no regrets!
Jag har inte riktigt bestämt mig för om jag gillar att ha ringar eller inte, men alltså jag tänkte att jag kan ju lika gärna använda dem i väntan på ett eventuellt undermedvetet beslut.






Skorna, even less regrets, trots att jag nog skulle behöva ha dem i en halv storlek större. YOLO, eller något. Får helt enkelt lämna in dem till en skomakare för urlästning. Så fint till melerade raggsockar, tjocka strumpbyxor, raketgevär, lovikkavantar osv.. Åh.
Två hundra kronor för dessa skapelser i äkta skinn från något random semi-high-quality-märke typ vagabond.

Räknade mina skor nyss, har tydligen nio par svarta skor. Varav två som jag inte använder, men ändå. De som inte är svarta använder jag ju ännu mindre. Varför ska man vara så jävla mörk och svår för?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar