måndag 29 oktober 2012

Jag känner mig informationsdäst. Alltså den känslan av lätt illamående och vilja att isolera sig i ett madrasserat rum med stora mängder te och en bra fantasy/sci-fi/icke verklighetsanknytande bok. Anledningen är att jag har pluggat. Som den otroligt ineffektiva människa jag är innebär det fem minuter plugg, fem minuter av att; kolla alla bloggar jag vanligen läser, dn.se, svd.se, facebook minst två gånger, deviantart, 9gag, theoatmeal, alla bloggar jag läser då och då, tumblr, instagram, twitter, FML. För att sedan plugga lite till med pauser för att läsa wikipediaartiklar om precis allt jag kommer på men känner att jag saknar detaljkunskap kring.
Så, när detta pågått en längre tid blir man slutligen informationsdäst. Inte för att man slutar med mer än pluggandet då, men ändå.

2 kommentarer:

  1. Jag tänker dra med dig någonstans lång bort från alla elektriska apparater och annat som kan uppehålla dig i dina studier, så kanske du får nåt gjort. Jag har lyckats att plugga nonstop i 8h varje dag i ett halvår, så jag kanske kan smitta dig med lite plugg-energi också!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aah... det kanske skulle vara bra... :3 fast jag brukar bli omvänt motiverad, nu pluggar alla så jag tappar intresset

      Radera