torsdag 4 oktober 2012

Varför jag (förmodligen) kommer att bojkotta Bråvallafestivalen.
1. Vem åker på festival i sin egen stad? Om man inte bor i Hultsfred typ. Jag vill inte behöva umgås med norrköpingsbor mer än jag behöver och speciellt inte i festivalsammanhang.
2. Deras extremt taktlösa uttalande i NT idag. På frågan om varför de valde att lägga festivalen på samma datum som Peace&Love svarade de något i stil med att de hade meddelat P&Ls festivalledning och de hade ju faktiskt haft tid på sig att flytta P&L. Ursäkta? Det måste väl ändå finnas någon sorts gräns för hur dryg och vidrig man kan vara. Även om deras mål uppenbarligen är att konkurrera ut P&L (trots att det sällan är vanliga festivalers mål) hade de väl kunnat säga något i stil med att det var väl beklagligt att det blev så, men det var det datum som passade oss bäst. Istället antyder de alltså att P&L, som funnits i många år, ska byta sitt traditionella datum enbart pga av en liten jävla festival i fucking Norrköping. ÅÅÅÅÅH.
3. Hallå, Roskilde? Är fortfarande större än allt utom typ Sziget och kommer få till awesome bokningar.
4. HALLÅ NORRKÖPING? NEJ NEJ NEJ!!!

Varför jag skulle kunna tänka mig att gå;
1. Rammstein
2.Rammstein
3. Jag kanske inte har något bättre för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar