torsdag 18 oktober 2012

Så här kaos är hallen aka mitt tillskärningsrum just nu. En av fördelarna med att ha en far som arbetar i pappersbranchen är att jag har i princip obegränsad tillgång på magasinpapper. Alltså lite tjockare, bestruket papper. Idealiskt när man ska skissa upp mönster i skala 1:1. Att man sen blockar framfarten i hela hallen är av mindre betydelse.

Mätte om Julia idag, i brist på vissa mått hade jag utgått från mig själv (vi har ju typ samma bredder), men såklart fungerade det inte alls. Det var bara att korta av allt med fem centimeter och förskjuta lite saker. Men det är lugnt nu.
Jag känner mig lugn, trots att det är första gången på väldigt länge som jag tar mig an ett sånt här projekt så kommer det att bli bra. Tror jag.

Meddelade även en tjej i ettan att jag kommer att kidnappa henne i vår. Jag har massor av planer på vita fluffklänningar som kommer passa utmärkt. Fotografer har jag ju iallafall två i bekantskapskretsen så den biten löser sig.

Trevligt trevligt. Dessutom kanske jag får en inneboende från och med helgen.

2 kommentarer:

  1. Ser nästan ut som http://techdigest.tv/amazon-shipping-robot.jpg

    Gissar på att jag är en av fotograferna? Men vadå, så du bara gick fram till en random etta och bara; amen hej jag tänkte sy en massa klänningar till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, jaaa , lite!

      Ja, typ. Hon är fett snygg. Långt jättelockigt svart hår, mörk hy och ljusblåa ögon. Smal och ganska lång.

      Radera