torsdag 24 januari 2013

Modeföreteelser jag hatar, resultat av 45 sekunders brainstorming.
Alltså, jag hatar ju inte sakerna så pass att jag inte skulle umgås med någon som använde det, kan inte ens påstå med 100% sanning att jag inte använt något av följande. Men jag skulle inte ha på mig det nu. Och det skulle inte ingå i en framtida kollektion.

Jeansjackor
Asså va, det här är något som jag nog aldrig kommer förstå. Kanske för att jag inte gillar ljusblå jeans, kanske för att det är rätt klychigt ium typ ALLA amerikanska filmer någonsin.
Jeansskjorta är ett frågetecken. Inte så fult, inte så snyggt att jag skulle köpa en tror jag, har potential, är inte en jacka. Fortfarande ljusblå denim. hm.

Tiedye
Vad heter det på svenska... batik? Är ett stort fan av ombre-trenden, så varför inte batik? orange tröja med vit cirkelsak på säger jag. 50% av allt på Etsy just nu. Less is more, och inte less som i less covered skin.

Djup v-ringning
Nej. NEEEJ
typ all form av för djup urringning, speciellt sån som går typ ned till naveln. Typ halva Nelly.com

LOVE
som tryck på allt.

Kängor med smal klack
Hikingkängor då alltså. Med gummisula och allt. Och sen typ 7 cm stilettklack. Varken praktiskt eller funktionellt. Möjligen om du vill stabba någon i ögat. Och själen samtidigt.

Mjukisbyxor och "en lite party topp"
nein, ska du se ut som en oformlig men ack så mysig boll även utanför hemmet, go all in. Försök inte dölja det faktum att du har sjunkit så lågt att du går ut i mjukisbyxor med en "fin topp". Inget ont om mjukisbyxor (bara lite) det är kombinationen.

kan säkert komma på massa mer till imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar