onsdag 18 september 2013

Idag försökte jag mig på itunes geniusblandingsverktyg. Det skapade lite spellistor utifrån genrer. Till en början såg allt bra ut. Muse, the Kooks, Babyshambles och Arctic Monkeys, brittpop och rock. Jarå
The knife, Niki och Miike Snow är ju syntpop (typ) så okdå. Sen kan jag väl gå med på att Ben Howard, Mumford och det där längst ned i hörnet vad det nu är är modern folk. Men Nick Drakes album gavs ut på 70-talet...
 ....Indierock? the Killers ja, SMK och CC, nej? Regina, NEJ? Wut.

 Även  alternativ vuxenblanding var ju en fin samling. Speciellt kombinationen av Bat for Lashes och .... allt det andra.


 Trubadurblandning är alltså enbart Håkan. Jahaja. Men sen har vi de absolut finaste godinarna...;
 the Killers igen? på ytterligare en brittlista. Tillsammans med Movits och Björk. Eh? Europop trodde jag var typ dålig electrodisco a la 90-tal men jag har haft fel förut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar