onsdag 2 oktober 2013

Här kommer en lista på saker som jag tycker är fruktansvärt tråkiga;

Lyssna på ateister och religiösa som diskuterar religion
Lyssna på politiskt intresserade som diskuterar politik, både från olika sidor och samma sida
Vilket man kan sammanfatta som att lyssna på två personer som pratar om något som båda har varsin benhård uppfattning om, och båda vägrar mötas på mitten. Alternativt lyssna på två moderater som diskuterar jobbpolitik. Är man på ett skadeglatt humör kan det dock vara fruktansvärt roligt att lyssna på sålänge man har ett glas mjölk tillgängligt för att dämpa eventuella magsår.

Vänta på bussen
Åka buss
Att ha tråkigt (det är tråkigt att ha tråkigt)
fem miljoner andra saker

Dessa var utan inbördes ordning, nummer ett på listan däremot;

Lyssna på och läsa om ekonomi. Finns inte många faktaområden som jag tycker är regelrätt tråkiga. Ekonomi är antagligen det enda. Jag kan inte ens med ord beskriva hur fruktansvärt tråkigt jag tycker att det är. Jag trodde att det berodde på att jag inte förstod någonting, men nu när jag läser om det så inser jag att ju mer jag förstår desto tråkigare blir det. HERREGUD. DÖ. Den enda aspekten som är intressant är den beteendevetenskapliga. Den är däremot jävligt intressant. Det är nästan så att jag skulle upprätta ett bankkonto där jag kan sätta in en slags anti-lön för att jag slipper jobba som ekonom. Typ "Jag vill nog inte jobba som ekonom nästa månad heller, jag sätter in tusen spänn på mitt antikonto".

Beteendevetenskap däremot...  hm..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar