onsdag 9 oktober 2013

Tog en promenad för att rensa huvudet men det slutade med massor av existentiella funderingar när jag hittade i runda slängar tio tusen öronmaneter som antingen redan var strandade eller på väg att bli det. Ägnade ett tag åt att försöka mack-kasta ut allihopa i vattnet eftersom att jag fick en känsla av att de var själar, men det var/är helt enkelt för många och de fortsatte att driva upp på stranden. Jag har iallafall lärt mig att öronmaneter kan ha väldigt många olika färger, allt från brunt till blått och lila och vitt. Dessutom tror jag mig  kunna se skillnad på ett manetlik och en vanlig, levande manet. Alternativt var det zombiemaneter, vilket är svårt att avgöra när de ligger i vattnet och rör sig ungefär lika mycket självmant som levande maneter..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar