onsdag 11 september 2013

Överväger att gå till frisören. Har inte varit hos frisören sedan hösten 2009. Ser framför mig hur jag har ett helt kråkbo med ungar och allt som en gigantisk hatt på huvudet med typ avsvedda toppar och fem utväxtränder. Riktigt så illa är det ju inte, men det är ju rätt långt från den färgen det var innan sommaren. Alltså överväger jag att gå till frisören och göra en ordentlig infärgning nu när man inte är i solen hela tiden. Dock har jag blivit så sjukt kemikaliepetig sen jag började med sulfatfritt schampoo så jag vill ju knappt att något skumt ska få röra håret. Skiter hellre i att tvätta håret överhuvudtaget om det är så. Frågan är alltså om det går att färga håret på något trevligare sätt än väteperoxidsättet. Vilket det tydligen finns även i färg som inte bleker? Varför?
Henna känns dessutom lite halvskumt och oförutsägbart när man vill se ut som en prerafaelitmusa snarare än.... en morot?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar