måndag 16 september 2013

I natt drömde jag en sjukt skum dröm i vilken jag och en indiekidpojk målade svart pulverfärg i våra ansikten. Det var aningen random och jag vaknade med en tom och desorienterad känsla.
Just den känslan av tomhet och vakuum brukar vara ett varsel om att hösten är här och att saker kan hända om man fortsätter att rida på den känslan. För det behövs höstmusik. Olyssnad sådan. Jag har en förmåga att binda saker väldigt hårt till musik och jag kan fortfarande återkalla känslan av en viss morgon i åttan när jag lyssnar på the Killers Hot Fuss. För att kunna göra hösten till något nytt behöver man alltså ny musik. Inte nödvändigtvis okänd, men oinlyssnad. Typ Bat for Lashes. The Haunted Man om inte annat för det klockrena omslaget. Så klockrent att jag faktiskt gick och letade efter en vinyl att sätta upp på väggen. Icke.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar