söndag 15 september 2013

Inser att min förkärlek för monoton musik kanske gått lite för långt när jag omedvetet lyssnade på samma loopande James Blake-låt i en och en halv timme och inte reagerade.

Det här är alltså Julias födelsedagsinlägg som jag lovade skulle bli långt.

En blogg finns ju till av den tvivelaktiga anledningen att den ska verka som ett hjälpmedel för att berätta vad man har för sig i sitt vardagliga liv för en okänd massa på internet.
I helgen har jag alltså;

Inte åkt till Stockholm (som vi hade planerat)
Strukturerat om mina garderober (igen) och lagt tröjorna i strukturerade hipsterhögar som skulle få hela tumblr att komma kollektivt
Hatat mig själv på flera plan samtidigt på grund av alla saker jag äger som jag av olika anledningar inte kan kasta
Fått tillbaka mitt nymålade skrivbord från Sälen (nu i en jämn och synnerligen smickrande ljusgrå nyans)
Färgat om håret  till en inte fullt så smickrande nyans som jag hade hoppats på, men å andra sidan är man ju aldrig riktigt nöjd med sin hårfärg för än det är dags att färga om det.
Röstat i kyrkovalet, 5000 vuxenpoäng till mig enligt svenska kyrkan

Det där med hårfärgen känns som en variant på "Just när man börjar få fason på pannkakorna tar smeten slut".

Annars funderar jag på huruvida jag ska åka till Köpenhamn eller Oslo på höstlovet, och när jag i så fall ska åka till Göteborg.

Det blev inga bilder. Har fortfarande inget photoshop, och jag känner mig obekväm med att använda bildbehandlingsprogram som man inte behöver sälja en njure för att ha råd med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar