torsdag 30 augusti 2012

Glömde min lunch hemma. Enda anledningen till att jag går ned i vikt är lathet/glömska/snålhet. Jag kanske borde börja blogga om hur man går ned i vikt genom brist på motivation till att äta...
Skämt åsido så är jag just nu beroende av nyponsoppa med biskvier och grädde. Brukar ju byta grej varje halvår ungefär. Våren innan jag åkte iväg var det till exempel turkisk yoghurt som gällde. Satte väl i mig en och en halv liter i veckan som mest där ett tag... Varierad kosthållning har liksom aldrig riktigt fungerat för mig.

Dagens random skedde under morgonens matematiklektion. Blev förvånad över att det gick så bra, tills jag insåg att jag ju läst kursen en gång innan. Fint. Det är så irriterande att ingen har koll på något och inte informerar för än man upptäckt något själv och konfronterar rektorn eller någon lärare.
Sen såg jag nyss via intranätet att jag inbjuder till en träff för alla som vill lära sig japanska. Wut? Nej? Jag kan hjälpa till är det enda jag har sagt.

Såhär vill jag ha mitt hår, helst nu, men troligen till senare i vinter. 

1 kommentar:

  1. Vi måste uppfinna en teknologi som tillåter dig att direkt-blogga rakt in i mitt huvud hela tiden, seriöst. Kan inte sluta läsa.

    Och vad fan är 'biskvier' för jävla ord? Det måste bytas ut. Bakelsen är för maffig (=innehåller för mycket) för att heta något så franskt.

    SvaraRadera