måndag 19 augusti 2013

Det bästa sättet att omvärdera sina egna oavvägda åsikter är att höra någon som delar dem argumentera för sin sak.

Som till exempel skägg. Vid flera av varandra helt oberoende tillfällen har jag kommit i kontakt med detta fenomen, som jag i brist på egentlig åsikt tidigare inte gillat. Efter way out west, där alla män under trettio verkade försöka kämpa sig till ett helskägg, kan jag nu konstatera att det finns två typer av personer;

(Jag gillar det här med att dela in hela mänskligheten i två grupper. Det känns lite lagom uppfriskande och inskränkt när man tänker på det först, men egentligen är det en komplex fraktal av grupperingar. Man kan till  exempel dela in folk i sådana som gillar yoghurt och såna som gillar fil (ew). Men för att göra det måste man ju först egentligen dela in folk i såna som gillar flytande mjölkprodukter med bakteriekultur, och såna som inte gör det. Typ som med sexualitet, bröd, genteknik, eller vad som helst.)

Skägg alltså. Först kan vi dela in folk i två grupper; de som har skäggväxt, och de som inte har det. Sen har vi de som kan få en jämn och tillfredsställande skäggväxt, och de som inte kan det. Vidare till de två subgrupperna vill ha- och vill inte ha skägg. SEN till den intressanta grupperingen av De som ser bra ut i skägg och de som inte gör det / De som borde ha skägg och de som inte borde. De som inte borde kan man ju bryta ned ytterligare i de som skulle se bättre ut utan, och de som VERKLIGEN inte borde ha skägg.

Veckans tankar om mode går ut på att det är höst, och det är trevligt. Dock känner jag VERKLIGEN att det enda som är rätt på kjolfronten just nu (för mig) är raka kjolar. Vilket i princip gör hela min kjolgarderob obrukbar. Fladdriga kjolar känns just nu lita ointressant som tighta shorts. Fladdriga shorts och raka tighta kjolar ska det vara alltså. Knälånga kjolar dessutom. Kan ha att göra med att jag är sjuk och alltså har glasögon. Roligare att köra glasögonstilen fullt ut då, med knut, blus och kjol.

Hedda ville ha en bild, här kommer en!

<- Söt och skev porslinshund i mormors lägenhet.

1 kommentar:

  1. Jag älskar dina funderingar herregud. Jag orkar inte ens tänka längre än "jag gillar inte skägg; vissa ser dock bra ut i det men de flesta inte." Tur att du tänker åt mig.

    SvaraRadera