fredag 30 november 2012



Var på stan med mor, fikade med Isacs föräldrar och spenderade massor av pengar på mer eller mindre nödvändiga saker.

Bland annat en klänning till bröllopet i januari och min käre fars femtioårsfest i februari. Som bekant är det här med att ta självporträtt i speglar inte en av mina stora talanger, och än mindre att få bort förbannat gult ljus. Så bilden gör inte klänningen rättvisa överhuvudtaget. Men den är fin. Ryggen är ju egentligen själva grejen så det var bara den jag försökte få med... Fast jag verkar ha råkat få bort fokusen tillsammans med majoriteten av det gula ljuset..
NÅJA. Tänk rokokotavelram eller något. och massa sammet och beiget skumt tyg. Har inga skor att ha till. åh. Och måste hitta en freebra i lämplig storlek. Håhåjaja    

Sen blev det en massa andra saker också, bland annat the Body Shops adventskalender och nytt Chanelnagellack att dela på med mor.


Och en ny stringhylla, som tvärt emot vad Julia trodde (o du aningslösa tös gällande svensk och berömd sextiotalsdesign) inte är en hylla för stringtrosor, utan en sån här ->
Fast det var ju inte den här jag köpte idag (pappa är inte hemma och jag känner verkligen inte för att skruva upp en hylla själv när vi har en utbildad civilingenjör i familjen). Det blev en grå, att ha ovanför skrivbordet. Bekämpar oreda med fler förvaringsmöjligheter...

Insåg nu när jag kollade på bilden att jag har en tub urtunningsgloss för akrylfärg stående bland mina nagellack. Vad gör den där? Ingen vet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar