fredag 21 februari 2014

Börjar långsamt återhämta mig från den känslan av cynism och livströtthet som kommer av att vara sjuk länge och inte orka annat än att stirra in i väggen och drömma vansinniga feberdrömmar. Jag blir så trött på att vara här hemma och på att inte ha någon kontroll.

Var på ikea i förrgår för att någon gång kunna avsluta projektet med att flytta om innehållet i gäst/syrummen. Jag har kommit fram till att jag nu mer än innan är sinnessjukt trött på billyhyllor och att lagerhyllor is the shit. Helst så ljusa som möjligt, och därför är min hjärna nu lätt sönderfrätt av lösningsmedel efter att ha stått och målat i källaren i två dagar. Hade jag varit femton hade jag bytt ut alla mina bokhyllor, men nu känns allt sånt så värdelöst med tanke på att jag snart flyttar och inte ens då kan börja om från noll eftersom att den lägenheten har ungefär dubbelt så mycket saker i sig som behövs.
Trots det hade det inte varit ultimat att flytta till något helt nytt heller, jag känner ingen lockelse i att behöva köpa egna bestick och toalettborstar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar